Persepsi Taruna Terhadap Pembelajaran Menggunakan E-Learning

Main Article Content

Oktavera Sulistiana
Nur syam
Muhammad Saleh

Abstract

The pupose of this study  determine the perceptions of cadets towards online distance learning methods. This study used descriptive qualitative method. Perception assessment is carried out by referring to 3 components, namely: components of understanding On Line learning, constraints in taking On Line learning, Suggestions for the Quality of Online learning. Data collection was carried out using an online questionnaire through Google Form to 92 diploma III cadets who were participating in distance learning using purposive random sampling technique. The results showed that the results of several components of distance learning that were given to the respondents, on average, supported and rated positively towards online distance learning methods carried out by cadets

Article Details

How to Cite
SulistianaO., syamN., & SalehM. (2020). Persepsi Taruna Terhadap Pembelajaran Menggunakan E-Learning. Hengkara Majaya , 2(1), 6-10. https://doi.org/10.61759/hmj.v2i1.5
Section
Articles

References

Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodologi penelitian kualitatif. CV Jejak (Jejak Publisher).
Astuti, V. Y. (2019). Pengaruh persepsi kemudahan dan persepsi kebermanfaatan terhadap minat menggunakan mobile banking: studi kasus masyarakat Desa Sukobubuk Kecamatan Margorejo Kabupaten Pati. UIN Walisongo.
Danar, O. R. (2020). Disaster governance: Sebuah pengantar. DIVA Press.
Darmawan, D. (2011). Teknologi pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 151.
HUSAIN, U., & EFENDI, M. (2020). PEMENUHAN NAFKAH KELUARGA PEKERJA HARIAN DI DESA PUCANGAN AKIBAT IMBAUAN SOCIAL DISTANCING DALAM TINJAUAN SOSIOLOGI. IAIN SURAKARTA.
NAPOLION, H. (2019). IMPLEMENTASI MANAJEMEN LAYANAN PERPUSTAKAAN. UIN Raden Intan Lampung.
Nasution, H. F. (2016). Instrumen penelitian dan urgensinya dalam penelitian kuantitatif. Al-Masharif: Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Keislaman, 4(1), 59–75.
Ningsih, S. (2020). Persepsi Mahasiswa Terhadap Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid-19. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(2), 124–132.
Nugroho, E. (2018). Prinsip-prinsip Menyusun Kuesioner. Universitas Brawijaya Press.
Nugroho, S., & Putro, A. T. (2021). User Aspiration and Design of Functional Architecture in Seafarer’s Certification Management. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1052(1), 12066. IOP Publishing.
Primadesi, F. (2010). Motivasi Petani dalam Budidaya Tanaman Buah Naga (Hylocereus Sp.) di Kecamatan Bendosari Kabupaten Sukoharjo.
Rukajat, A. (2018). Pendekatan Penelitian Kualitatif (Qualitative Research Approach). Deepublish.
Simarmata, J., Chaerul, M., Mukti, R. C., Purba, D. W., Tamrin, A. F., Jamaludin, J., … Meganingratna, A. (2020). Teknologi Informasi: Aplikasi dan Penerapannya. Yayasan Kita Menulis.
Syukri, A., & Hidayat, H. (2018). GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DALAM MENINGKATKAN KECAKAPAN SISWA DI SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN (SMK) TARUNA BHAKTI INDONESIA KATEMAN INDRAGIRI HILIR RIAU. UIN Sulthan Thaha Saifuddin Jambi.
Yaumi, M. (2017). Prinsip-prinsip desain pembelajaran: Disesuaikan dengan kurikulum 2013 edisi Kedua. Kencana.
Yuliani, M., Simarmata, J., Susanti, S. S., Mahawati, E., Sudra, R. I., Dwiyanto, H., … Yuniwati, I. (2020). Pembelajaran Daring untuk Pendidikan: Teori dan Penerapan. Yayasan Kita Menulis.
Zed, M. (2004). Metode peneletian kepustakaan. Yayasan Obor Indonesia.